Det här med livet

Makens chef fastnade i trafiken idag och blev sen till flygplatsen i Bryssel. Bryssel – det är så overkligt att det händer. Bilder på TV från utbombat tåg. Jag önskar att jag kunde gå i ide och vakna när folk fattat att mänskligheten bara kan överleva om vi lär oss att vara snälla.

På ett annat plan är jag glad idag, vi har varit i nya lägenheten, mamma, jag, sonen och Maken. Men i bilen på väg hem kunde jag inte låta bli att tänka på Bryssel och hur tunn gränsen mellan liv och död, tur och otur, är.

Kommentera

