Ritualer

Jag har har  varit en väldigt disciplinerad arbetssökande. Gått upp 6.20, Duschat, ätit frukost och sökt jobb till det är lunchdags. Efter lunch ledig. Nu är detta ställt på ända och mina vänner, det är svårt att bryta vanor. Försöker läsa en bok, men det kliar i kroppen och jag surfar in på Platsjournalen. Nej visst ja, jag har ju fått jobb. Sätter på TV:n och känner mig som en skurk. Sitta här och lata sig. Sorterar och viker lite tvätt. Surfar in på en jobbsökarsajt. Nej, just det, jag har ju ett jobb. Det kommer nog ta ett tag.

Ett svar to “Ritualer”

  1. Hockeysmurf - Ja det ÄR jag! Says:

    Wow! Galet disciplinerat! Men det är ett bra knep, att fortsätta gå upp tidigt fast man är ”ledig”, då blir inte övergången så kaosartad sen haha!
    Stort, stort grattis till nya jobbet! 😀

Kommentera

