Freakshow

Månlandningen var längesedan

Josefin och Robin ställs även inför frågan när Neil Armstrong tog de första stegen på månen.

– Det är typ längesedan alltså, konstaterar Robin ”Mos” Andersson.

– Tror vi att det är typ 1500 eller ännu längre tillbaka? frågar Josefine Caarle.

Efter frågesporten analyserar paret sin insats.

– Jag har sett bilder på honom. Men jag har inte på något sett analyserat eller fått någon fakta om vilket år det var, säger Josefin Caarle.

– Nu när jag tänker efter tror jag faktiskt att det är runt 1890 där, säger Robin ”Mos” Andersson.

Detta är ett citat från dagens aftonbladet.se. Förr i tiden trängdes vi för att skratta åt eller förfasas åt kroppsliga missfoster. Nu hånskrattar vi åt de här vackra ungdomarna som är en tragisk påminnelse om vilken typ av samhälle vi har. Att skratta åt dessa stackars barn är inte bättre än att skratta åt Elefantmannen.

Ett svar to “Freakshow”

  1. Hockeysmurf - Ja, det ÄR jag! Says:

    Men…? Men…? Va? Är jag så gammal? På min tid var det i alla fall att räkna till allmänbildningen att man visste vilket år det var… (Född -76 och herr Armstrong klev på månen 7 år tidigare)

Kommentera

