Att tjafsa med sina barn

Jag gillar inte att tjafsa med mina barn. Kärleken är stor och jag gillar ju inte gräl överhuvudtaget, allra minst med dem jag älskar. Helt går det dock inte att undvika, man har förbaske mig skyldighet som förälder att vara MED i processen då ens barn blir självständiga vuxna. Men jag blir ledsen av tjafset och vill mest gå och lägga mig så det blir en ny dag.

2 svar to “Att tjafsa med sina barn”

  1. Hockeysmurf - Ja det ÄR jag! Says:

    Jag har ju inga barn att tjafsa med men jag mår fysiskt illa av tjafs med de jag älskar, tror det är som det ska vara men det gör ju ändå lite ont i hjärttrakten när det händer. Tror det är ett bevis på all kärlek som bor i oss, det liksom svämmar över ibland och tar sig nya former en liten stund.

Kommentera

