Lugnet är här

Sitter vid köksbordet och har tid. Sonen sover och Maken är på jobbet. Planer för dagen? Jo, ja, kanske sköta krukväxterna lite, de ser för sorgliga ut. Mamma kommer hit och dricker kaffe efter lunch. Men annars? Jag känner mig rik på tid och jag vill bada i känslan, som Joakim von Anka badar i pengar. Liknelsen tar inte slut där. Joakim vill inte göra något med sina pengar, bara njuta av dem och så känner jag inför tiden. I dag i alla fall. Kanske ett museibesök innan dottern kommer hem från England? En utflykt med kompisar? Världen ligger öppen, så känns det faktiskt. Första halvlek i skolan avklarad, inga rester, bra betyg! Sommaren kan börja.

Ett svar to “Lugnet är här”

  1. Hockeysmurf - Ja det ÄR jag! Says:

    Åh! Samma här! Tiiiid! Vilken lyx!
    Har semester nu och NADA inplanerat, superskönt! 🙂

Kommentera

