Så jobbar jag

Efter en del själsligt krumbuktande är jag igång med tenta-pluggandet. Det fyller tydligen ut hjärnan, så inget annat får plats. I morse noterade jag att 100 kr låg kvar på köksbänken. De skulle sonen ha med sig till stan, för att kunna äta. Tankarna jagade varandra, bilder på sonen som kräks utanför NK (han har migrän och den kan triggas av att hoppa över en måltid och då mår han illa under anfallen) och liknande trevligheter gjorde att logistik-programmet gick i gång. Jag försökte ringa Maken. Ingen framgång. Skulle jag ringa dottern och delegera eller beordra sonen till Vasastan och själv överlämna pengen till honom? Utan hopp slog jag sonens nummer för att konferera. Han svarade på stört.

– Du glömde matpengar, sa jag anklagande. Det blev tyst i några sekunder medan sonen ordnade informationen.

-Men mamma, jag är fortfarande hemma, jag har sovmorgon och ligger kvar i sängen.

 

Jaha, då var det nog inget.

 

2 svar to “Så jobbar jag”

  1. Hockeysmurf - Ja, det ÄR jag! Says:

    Haha! Better safe than sorry ju 🙂

  2. Osloskånskan Says:

    Men oj!!! Haha!

Kommentera

