Ladda om

Jag sitter länge med min kaffekopp, ovillig att ta tag i det som ska göras. Nytt tentaplugg. Jag tror det blir enklast om jag gör en plan och försöker schemalägga min tid. Inser lite svagt att jag borde göra en annan uppgift för skolan också och plugga Office-paket samt slutföra grupparbetet, men jag orkar inte. Struktur, det är vad jag behöver. Belöna sig själv, lura sig själv. Bara en kaffekopp till.

Ett svar to “Ladda om”

  1. Hockeysmurf - Ja, det ÄR jag! Says:

    Vi har ett uttryck på jobbet – ”Gör vi det fort går det snabbt” och det stämmer ju. Effektivt plugg i en timme – rast i 30 minuter – effektivt plugg en timme. Upprepa. 🙂
    Det här fixar du! 😀

Kommentera

