Det gråa guldet

I morgon ska vi njuta av paltkoma på riktigt. Kusin L ska koka palt, vi har köpt det som behövs och inte är det LCHF inte. Men gott, obegripligt nog. Svensk husmanskost är inte så  snygg, slår det mig. Pölsa, blodpudding, falukorv. Palt vinner inga skönhetspriser. Jag förklarade palt för en chaufför av  gissningsvis kurdiskt ursprung. ”Men har ni inga kryddor?” Jag, som älskar kryddor, stirrade på honom i fasa. ”Nä, salt”. Men att en salt, grå, klump kan smaka så gott!

2 svar to “Det gråa guldet”

  1. Hockeysmurf - Ja, det ÄR jag! Says:

    Tror nog inte jag provat palt, däremot tycker jag om pölsa, nomnomnom. Inte vackert att se på men mmmmm så gott!

  2. Tofia Says:

    Åh jag blir så sugen bara jag läser om det. Som sagt var, ät för mig med.

Kommentera

