Filosofen

Av någon anledning var gårdagens morgonchaufför envis när det gällde att prata med mig och jag var på ganska bra humör, så vi kastade oss ut i samtalsvirveln. Vi gick igenom depression, livets mening och Guds existens. Taxichaufförer kan vara sådana på morgonen. Efter ett tag insåg jag att han var kreationist. Lyckligtvis var  vi framme innan saker blev obehagliga.

Ett svar to “Filosofen”

  1. Hockeysmurf - Ja det ÄR jag! Says:

    Jag var tvungen att googla. Lät lite obehagligt faktiskt, läste typ två rader på wikipedia, det räckte för mig.

Kommentera

