Kräftor kräva dessa drycker

I mitt föräldrahem fanns ett rum som mamma kallade blomsterrummet och pappa kallade baren. Där hängde en affisch med Albert Engström med dessa visdomsord. I kväll ska jag begå kräftpremiär. Visst manfall – maken vågar inte äta skaldjur eller dricka alkohol dan före ett lopp (klokt!) och sonen ska på herrmiddag. Jag och dottern ska hugga in på de röda läckerheterna. Men sorry Albert – vi ska på 4-åringsuppvaktning i morgon, så kräftorna får kräva snaps så mycket de vill, jag håller mig till vitt vin i kväll.

Albert

 

Ett svar to “Kräftor kräva dessa drycker”

  1. Hockeysmurf - Ja det ÄR jag! Says:

    Mmmm, kräftor! Så vansinnigt gott! Avis!

Kommentera

