Ödmjuk fredag

Ibland blir jag helt förundrad över hur många bra människor som finns i mitt liv. Tacksam. Ödmjuk. Utanför köksfönstret blommar schersminen våldsamt, vågor av vita blommor väller ur grönska. Söte N som jag ska dricka vin med. Kollega SA som ringde igår. Kusinparet L och V som gav min dotter en jättekul vecka i staden vid Vättern. Grannarna som smög över med rökt cheddar och ett glas vin igår. Mamma som bjuder på lunch idag. Det är sommar och jag är varm i hjärtat också.

Kommentera

