Det årliga spektaklet

I morgon går göra-bortfesten av stapeln. Efterlängtad. Av hela min familj faktiskt, vilket känns jättekul. För inte kan man ta det för givet, även om jag har världens skojigaste släkt, att Maken och barnen ska tycka att en fest med 20 släktingar ska bli jättekul. Men så är det alltså, lyllo mig. Dock är mina drömmar påverkade av den stundande balunsen. I natt drömde jag att jag och en kollega behövde hjälp av kusin D. Vi åkte till mitt föräldrahem på Lidingö för att få jobba ifred. Där var det fest för våra polska släktingar (som inte finns på riktigt) och det blev si och så med jobbandet. I morgon ska jag inte jobba och kusin D kan vara lugn, jag har inga uppgifter åt honom. Jo förresten. Tjuvrök med storkusin.

Kommentera

