The beast

Någon gång innan jag föddes ringde en försäljare på mammas dörr och krängde på henne en symaskin. Jag minns med viss fasa när den kom fram när man var liten – mamma verkade svära fast saker mer än sy fast dem. Under tonåren hanterade jag den tunga besten med nåja, kanske inte precis lätthet, men det blev många klädesplagg. Idag bar Maken fram den. Tung är förnamnet. Sen svor jag lite. Det är fint med traditioner.Bild

4 svar to “The beast”

  1. Osloskånskan Says:

    Men oh sicken klenod!

  2. Hockeysmurf - Ja det ÄR jag! Says:

    Haha! Ja, jag har en liknande tradition när det gäller sömnad. Har lärt mig av moster, hon svor också. Men det blev inga klädesplagg, det blev tyghögar. Jag har fått lite mer tålamod med åren dock 🙂

  3. Selma Says:

    Du det där verkade vara en rejäl sak.

  4. mångmamma Says:

    Vilket underbart monster.
    Min 18-årspresent, symaskinen som knöt ihop kilometervis med tyg åt mig, parkerade jag på soptippen i Mjölby när vi flyttade för snart 8 år sen. Den hade gjort sitt.
    Nu är det en nästan lika rekorderlig maskin som nyttjas – R´s mormors gamla Elna!

Kommentera

