Lunch

Läser tillbaka lite i bloggen och inser att jag ofta dejtar någon/några över restaurangbordet. Mina föräldrar umgicks kring mat och dryck, men det var hemma eller så var man bortbjuden. Ingen lokal. Själv hängde jag under gymnasietiden på Café Medeleine och skolades därmed in i lokalhängadets ädla konst. Det övergick med stigande ålder till Bistro Boheme, där mångahanda saker utspelades sig runt ettan, spegelbordet och den suveräna bardisken där man kunde sitta på båda sidor. Nu varierar det. Stureplan, Kungsholmen, Söder. På somrarna är ju Babylon i Björns trädgård väldigt trevligt eller Skeppsholmen så klart och så här års är Peppars julpynt hysteriskt. Sven-Harrys för en vuxnare känsla. Sue Ellen för prestigelös after work. Rival för att det är både trevligt och gemytligt. Ulriksdals Slottsträdgård för en underbar vegobuffé. På tisdag ska jag lunchdejta en kompis som är hemma från USA. Jag borde få pris av restaurangnäringen.

Kommentera

