Fysik

Jag tog på mig en ren, blå tröja i morse. Åt min havregrynsgröt försiktigt, vitt kladd på blått underlag ser så obehagligt ut. Placerade den tomma gröttallriken och petade på kranen. Tyvärr gjorde jag en missbedömning och vattnet bildade en hård stråle rakt ned i tallriken där den träffar skedbladet och sprutar upp igen. Som en fontän faktiskt. Praktisk fysik på morgonkvisten. Tröjan? Som genom ett mirakel klarade den sig.

2 svar to “Fysik”

  1. Hockeysmurf - Ja, det ÄR jag Says:

    Men du fick havregryns-ansiktsmask istället? 😛

Kommentera

