Jag är kränkt

Herregud vilken kvinnobild tv-reklam för krämer målar upp. Vi är vid fronten, vi för krig mot rynkorna, vi förtjänar och drömmer om en vacker hud. Jag blir generad och arg. Snart 46 år, jag är liksom den perfekta målgruppen för reklamare som vill få mig att tro att jag förlorar mitt värde när jag åldras, men att det går att vinna ”kriget mot rynkorna” och då får jag vara värd nåt en stund till.

Jag drömmer, men inte om den perfekta hyn. Jag drömmer om en värld där min 14-åriga dotter inte tvångsmatas med ”tips” som berättar för henne vad som är viktigt för en kvinna. Nämligen att andra tycker att du har en fin utsida.

Ett svar to “Jag är kränkt”

  1. Hockeysmurf - Ja det ÄR jag! Says:

    Åh vad bra skrivet!

Kommentera

