Ett mörker

Jisses så mörkt det är. Midvinternatt ända tills förmiddagen. Men jag spritter till av glädje när jag kommer att tänka på att värre än så här blir inte mörkret. Snart vänder det. Snart sår jag chili och paprika. Tulpanbukett av lilla mamma på min födelsedag om exakt en månad. Ja, jäsiken.

Barnen är helt slut. De klampar till skolan genom drivorna med hängande huvud och zombieblick. När dottern berättade hur många prov de ska hinna på en vecka blev jag helt matt. Det är en spurt i mål, den saken är klar.

Jag har många roligheter framför mig: väninnemiddag ikväll, andra väninnor på fredag, gudsonens kalas på söndag. Och Impecta och RaraVäxter har släppt frönyheter för 2013!

Ett svar to “Ett mörker”

  1. Selma Says:

    Men snön lyser upp, annat kan man inte säga även om det är lite för mycket skottande.

Kommentera

