Fredagsdravel

Utanför fönstret rasar vintern obehärskat vidare. Det snöar så klart. Vid datorn sitter sonen, hemma i terminens första sjukdag tror jag. Han kräktes en gång i natt och jag som har seriös kräksjukefobi bevakar hans varje rörelse. Han verkar dock må toppen och jag misstänker att det fria godisinköpet vid gårdagens stadsvandring har något med saken att göra. Efter lunch ska jag nog sätta på en film vi båda gillar och krypa upp i soffan och mysa. Om han håller sig kräkfri alltså, annars sätter jag honom i rumsarrest.

Kommentera

