Högen

Jag vet inte hur ni gör, men vi har Högar här hemma. En typisk hög består av några nummer av Allt om Trädgård, Viktiga Papper av typen tandläkarkallelse, Barnens Boklubb, nått lönebesked, kanske några rabatkuponger, dotterns sudokos…ja, ni förstår.

Sedan frodas högen. Det man håller på med, det som är aktuellt, det hamnar i högen. Till sist krävs en olympisk tyngdlyftare för att förflytta högen. Ibland faller den sönder och sprider sig över flera kvadratmeter. Det är inte kul.

I morse sorterade jag högen. Nu har jag tre mindre högar. Oklart om det är en framgång.

Ett svar to “Högen”

  1. Hockeysmurf - Ja, det ÄR jag Says:

    Haha! Skönt att man är i gott sällskap! Jag har också Högar. Klädhögar, tyghögar, pappershögar, tidningshögar… Konstigt egentligen, är det nån sorts kompensationsteknik att jag bygger högar, eftersom jag är så kort liksom… 😉 😛

Kommentera

