Liten

Mångmamma skriver idag om att det kan vara en styrka att våga vara svag och det sätter genast igång en massa tankar om mitt eget liv och mitt förhållningssätt till min egen svaghet. I våras hade jag en Kris. Men jag kunde inte prata om den. Jag försökte med Maken, men han blev arg å mina vägnar, gulle honom. Jag försökte med några kompisar, men jag lyckades liksom inte få det rätt, plus att jag kände mig som en usel människa för att jag lämnade ut andra, trots att mina problem grundades i relationer. Som tur är träffade jag en kurator några gånger. Han gjorde inte jättemycket, men han lyssnade när jag försökte reda ut hur jag hade hamnat i min kris. Utan att jag kände behov av att skydda någon, Utan att jag kände skuld för att jag snackade skit. Efter våra samtal hade jag en historia som hängde ihop, en berättelse där jag kunde välja bitar att berätta för folk, men det stora var att jag hade satt ord på en massa känslor som verkligen blivit för mycket för mig. Och varför kan jag inte enkelt berätta för nära och kära när jag mår dåligt? Jo, för jag är stark, men det finns en grej jag verkligen inte klarar och det är att trösta folk som är ledsna och oroliga för att jag är ledsen och orolig. Till det räcker inte krafterna.

3 svar to “Liten”

  1. Anna Says:

    Tack fina du för din kommentar inne hos mig. Så viktigt och ibland så svårt att sätta namn på känslor man har. Var rädd om dig. Stor kram /Anna

  2. Hockeysmurf - Ja det ÄR jag! Says:

    Kuratorer är så himla bra! Man får prata prata prata utan spärrar, det är så skönt och nyttigt.
    Jag är lika som du, att trösta andra som är ledsna för att jag är ledsen. Även tuffingar måste få bli tröstade fullt ut ibland.
    Kärlek till dig!

  3. mångmamma Says:

    Kram!

Kommentera

