Det blir utvecklingssamtal

Inte i skolan, utan på krogen. Fyra väninnor och ja, vi träffas förhållandevis ofta. Vi har hållit i hop genom mycket; förhållanden, giftermål, jobbkriser, barn, barnlöshet, skilsmässor, nya förhållanden. Vi har funnits där för varandra. Visst kan man irritera sig på någon, eller känna sig extra nära någon, men hallå, vi har varit kompisar genom decennier. Då blir det så. Jag tror att en stor anledning till att jag står med alla fyra hjul på marken är att jag har vänner som de här, där det faktiskt är väldigt högt i tak. Vi retas med varandra och vi kommenterar varandras liv. Men vi dömer inte.

2 svar to “Det blir utvecklingssamtal”

  1. Hockeysmurf - Ja, det ÄR jag Says:

    Åh! Såna vänner är guld värda!

  2. Selma Says:

    Tänk jag tror att den bästa sortens utvecklingssamtal är just den sorten.

Kommentera

