I kylans grepp

Jag borde vara lite bakis, men vin på lokal med generösa kompis I blev bara till virriga men spännande drömmar. Klockan 8 var jag hos sjukgymnasten och det kändes kanon. Min make, som genomlever sin sista dag som trettinånting, höll på att stå på öronen när han skulle köra mig nedför rampen från vår ytterdörr. Det visar sig nämligen att gårdagens myckna regnande och dagens minusgrader hade omvandlat trätrappan till is.

-Inga vinterdäck, sa maken dovt och körde mot sitt arbete där en hård dags tårtätning väntar honom.

2 svar to “I kylans grepp”

  1. P Says:

    Läste tår-tätning och undrade lite över makens yrkesval.

  2. Hockeysmurf - Ja det ÄR jag! Says:

    Tårtätning… stackars maken… not! 😛

Kommentera

