Fötter

Sonen har orientering idag. Han är inte entusiastisk. Delvis för att hans gympaskor ligger kvar i skolan och det skulle innebära ett par extra kilometer på cykel för att hämta upp dem, eftersom han annars kunde cykla direkt till skogen där evenemanget går av stapeln. Han vägrade och lanserade gummistövlar som ett alternativ. Jag kämpade emot, men halvhjärtat eftersom jag på min tid har orienterat i träskor. Maken gick upp och rotade fram sina avlagda gympaskor som passade 12-åringen perfekt. Allt detta innan 7.30.

3 svar to “Fötter”

  1. Hockeysmurf - Ja, det ÄR jag Says:

    Starkt jobbat! 🙂

  2. Osloskånskan Says:

    Rätt och slätt imponerande!

  3. Selma Says:

    När jag och mina kompisar orienterade brukade vi ha med oss fika också. Vi kom inte först, det gjorde vi inte, men vi sprang aldrig bort oss så vi kom inte sist heller.

Kommentera

