Gröna planer

Jag ska flytta växter. Det blir så när man har bott ett tag. Vissa växter trivs där se är planterade, andra inte. Men jag har en plan: rudbeckian och stockrosen får flytta fram i ljuset, den vita riddarsporren till österrabatten och sen ska jag fixa dagliljor och salvia när det blir rea på perenner. Sånt tänker jag på. Inget vettigt alltså.

2 svar to “Gröna planer”

  1. Hockeysmurf - Med rätt att vara som sig själv Says:

    Tycker det låter mer vettigt än mina funderingar. En annan ligger och funderar på hur fasen jag ska nåla ihop ett foder med en jacka för att det liksom ska bli ”åt rätt håll” när jag vänder den (och hur fasen jag ska vända den för att det ska bli något annat än en textilkorv bara haha!)

  2. osloskanskan Says:

    Sånn sett er det veldig praktisk med gress….

Kommentera

