Verklighet kontra TV

Om jag hade haft lust hade jag kunnat se hur Drottning Elizabeth firade 60 år på tronen igår. Nu drivs jag inte av sådana lustar, men jag kan inte hjälpa att jag tycker lite synd om henne. Hon kan inte gå ifrån och ta en macka i köket, hon måste gilla tusen båtar på Themsen, hon kan inte planlöst läsa tidningen på muggen och sedan ägna ett flyktigt ögonkast då och då åt spektaklet. Gud vad hon måste ha gruvat sig, längtat till idag, då allt var över. Kanske tänkte hon: ”Imorgon ska jag hasa omkring i mjukisbrallor och kolla Greys Anathomy på dvd, så man kan snabbspola eller pausa på ett värdigt sätt”.

3 svar to “Verklighet kontra TV”

  1. Petra Says:

    Eller hur, har tänkt på samma sak! Hur otroligt tråkigt hon måste ha det där hon står och ler, för att hon måste åt allt och alla.

  2. Selma Says:

    Vilket liv att måsta leva.

  3. P Says:

    Fast nog hade det varit trevligt att se Madness spela på taket till Buckingham Palace…

Kommentera

