Den vita månaden har ett slut

Nu är det fyra dagar kvar på inget godis, ingen alkohol, inget nikotinjanuari och vare sig ni vill det eller inte ska jag summera. Thailandkilona är borta, plus lite till, detta trots en stukad armbåge och en envis förkylning som hängt sig kvar med fingernaglarna i min stackars kropp. Ingen träning alltså. Jag har umgåtts med folk som vanligt. Visst kan man sakna ett glas rött ibland, men faktiskt mindre än vad jag trodde. Cigaretter – ja det blev faktiskt två den dagen kontoret svämmade över, men sanningen är att jag inte är rökare. Lite feströkeri ska jag fortsätta med. Socker – nope. Ja, det som finns naturligt i frukt, men annars inte. Socker är verkligen ingen last för mig, så det är löjligt lätt att avstå. Det kan jag i princip fortsätta med. Kanske nån chokladbit, det känns helt ok.

2 svar to “Den vita månaden har ett slut”

  1. Selma Says:

    Jag borde ha en sådan månad eller flera men känner mig inte riktigt där.

  2. FIsken Says:

    Satan vad orättvist! Jag låg i frossa och feber när jag slutade att snusa.

Kommentera

