Här sitter jag

Ja, det finns ju inget kontor att åka till, så här sitter jag. Snöflingor singlar utanför fönstret, jag snyter mig för kung och fosterland och förvånas av telefonsupporten på Telenor. Jag ska göra ett nnummerbyte på ett abonnemang, har skickat in begäran skriftligt och varit så ordentlig så jag skäms. Döm om min förvåning då jag fick ett sms i morse som informerade mig om att jag nu bytt nummer till FEL nummer. Jag dubbelkollade att jag skrivit rätt. Det hade jag. Jag dubbelkollade att de givit mig fel nummer. Det hade de. En siffra skiljde. Jag ringde upp Telenor, som efter utdragna ”vänta, jag ska kolla med en kollega” motvilligt erkände att jag fått fel nummer. Motvilligt, I tell you.

”Ja, eftersom du skickat in begäran skriftligt så kan vi nog fixa det under dagen.”

Vad fan. I min värld ber man om ursäkt om man gjort fel, man insinuerar inte att allt är kundens fel för att den är så jobbig.  Telenor, det här är mitt förslag på hur man BÖR bemöta kunder.

”Oj, det där blev ju fel, jag ber om ursäkt. Vi ordnar givetvis att du får rätt nummer så snart som möjligt, det blir under dagen.”

Samma information, men med helt annan vinkel. Vänder frustrerad kund till glad kund. Bara ett tips, alltså.

5 svar to “Här sitter jag”

  1. Selma Says:

    Ett litet tips i all enkelhet, skulle kunna funka.

  2. Hockeysmurf - Lika unik som alla andra å lite till Says:

    Felenor suger! Jag höll på (sju svåra år kändes det som) aslänge med att få mitt mobila bredbandsabbonemang upphävt, oooh vad det satt långt inne… Nä, det där kan de inte (heller)…

  3. Petra Says:

    Borde kanske byta namn till Felenor?

  4. Heffler Says:

    Man blir ju upprörd. Många människor i kundservicebranschen lämnar övrigt att önska.

  5. P Says:

    Dom kanske är belgare.

    ”Luttrad”

Kommentera

