Hurra för mig

Jag ligger i sängen och kämpar med ögonlocken. Vänta nu, vad är det jag har glömt? Från badrummet hör jag duschen, i köket pågår morgontjafset (gud, morgontjafset tar aldrig slut) och här ligger jag och…minns att det är något jag bör komma ihåg. Duschen tystnar och jag minns.

-Du kan säga grattis på födelsedagen till mig, vrålar jag, för dörren är stängd.

Efter en lätt morgonputsning rullar jag ut i köket. Sonen spelar på mobilen.

-Happy birthday, säger han utan att titta upp. Dottern säger ingenting.

Kort sagt så är det som varje år. Och som på Makens födelsedagar.

3 svar to “Hurra för mig”

  1. Hockeysmurf Says:

    Hurra hurra vad du är bra! Grattis på födelsedagen! 😆
    Hoppas du får en underbart fantastisk dag!

  2. Fisken Says:

    GRATTIS!!!
    Jag hörde att du var ”giftfri” men jag mosade i mig en vaniljmunk och en stoooor kopp kaffe till lunchen till din ära och så att du slipper.

  3. mångmamma Says:

    Haha, jag hade givetvis inte glömt det!
    Men så är jag självutnämnd expert på datum.
    Grattis tanten!

Kommentera

