Skolbarnen

Jag hörde dem redan när jag vaknade, till och med strax före. Det fnissades vid köksbordet och den där speciella energin som infinner sig första skoldagen efter ett långt lov surrade i hela luften. Tänk att den energien ger gensvar i kroppen, den minns hur det känns. Så många lov man har bakom sig, men tydligast minns jag skolstarten i sjuan, då vi bytte skola och lokalerna verkade så stora och de andra barnen så läskiga. Även nians skolstart var viktig. Jag hade förändrats och jag ville att alla skulle se det. Undrar om mina barn tänker sådana tankar. Undrar vad de fnissade om i morse.

2 svar to “Skolbarnen”

  1. Selma Says:

    Mycket är sig nog likt. Framförallt känslorna.

  2. Petra Says:

    Känner igen det där. Har samma känsla inför att börja skolan igen på onsdag

Kommentera

