Kaos

Jag har blivit helt hemmablind och det är i självförsvar. Blickarna glider som smörklickar i en het stekpanna förbi högar med kläder, halvfulla kartonger, leksaker på väg ut i förrådet. Jag har inte lust. Ibland känner man sig ju helt omotiverat pigg på att rensa ut noppiga kläder eller tvinga barnen att gå ut med tidningsinsamlingen som flödar över. En sån tid är det inte nu.

3 svar to “Kaos”

  1. soptunnan a.k.a. Kattlådan Says:

    Det är en förmåga att kunna titta bort. Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete.

    Jag har pappershögar överallt. Ska ta itu med dem – sen.

  2. Petra Says:

    Jag lever just nu i ett utrensningskaos efter att ha insett vilken samlare min sambo är. Just idag väljer jag att blunda för införflyttenkaoset.

  3. Lairama Says:

    De tiderna kommer allt för sällan och varar för kort tid. Det är nog tur att man blir hemmablind ibland.

Kommentera

