Begravning

Tillbaka till Lidingö kyrka för ännu en begravning. Ett väl använt liv! En älskad man. Det är klart ett liv är för kort, det är klart att det är hemskt för människorna han lämnar kvar, men han var verkligen en älskad man som fick vara här på planet relativt länge. Som sagt, ett väl använt liv. När syrran dog var det annorlunda. Ett bortslösat liv. Visserligen var hon älskad, men det var inte enkelt att älska henne. Det knyter sig i magen när jag tänker på de sista åren, när sonen var bebis och dottern 2 år, hur syrran grät och min lilla dotter tröstade henne och jag blev arg ur djupet av mitt innersta. Inte en till! Mamma kan du gråta hos, hon är din mamma, mig kan du ha ångest hos, jag är stark men min dotter ska slippa det jävla känslomässiga ok som det innebär att älska dig och ta hand om dig! När jag är död, låt det bli som en älskad kvinna och låt folk tänka att det var ett väl använt liv.

2 svar to “Begravning”

  1. Selma Says:

    Ungar är så snabba på att lägga sådana bördor på sig.

  2. Barbro Binda Says:

    Kramar dig hårt Ulle.

Kommentera

