Ansvar

En gång i tidernas begynnelse kände jag starkt för en mycket ung man. Alldeles för ung och dessutom i en slags beroendeställning till mig. Han var så vacker och intelligent och jag vet att han tyckte att jag var vacker och intelligent. Inte för att vi pratade om vare sig det eller något annat, men vissa saker vet man bara. Jag var mycket ung, men han var som sagt alldeles förbannat ung. Jag kunde ha agerat på mina känslor. Men – och det här önskar jag att alla vuxna kom ihåg – det var MITT ansvar. JAG var vuxen. Självklart hände ingenting, för man får handskas varsamt med livet ibland, inte tro att det bara konsekvenslöst är att roffa åt sig vid smörgåsbordet.

Ett svar to “Ansvar”

  1. Hockeysmurf | Lite som alla andra men mest som sig själv Says:

    Kloka ord!

Kommentera

