Nallebjörnen

Maken har helt oförtjänt framstått som normal i bloggen (i alla fall på senaste tiden). Därför outar jag nu hans fetisch för dansbandskläder, företrädesvis hela overaller av olika slag. Han förstår sig på Rolandz, något som han är ensam om, i alla fall deras scenkostymer. Ibland talar han längtansfullt om en brun plyschdräkt med blixtlås och skärp. För min inre syn ser jag en Björne på crack, men det kanske bara är jag. I verkliga livet är maken rätt diskret, så pass att hans kollegor blev förvånade och uppspelta när han hade linser istället för glasögon. Nu tänker jagatt han fyller 40 om ett år… Var shoppar man dansbandskläder?

5 svar to “Nallebjörnen”

  1. Petra Says:

    HAHA! Du kan inte kontakta ett dansband och höra var dom får tag på sina scenkläder?

  2. Donken Says:

    Jag lovar att hjälpa till kusin! Ska kolla av med annan nalle för att se var de hittade sina ”glad rags”.

  3. Barbro Binda Says:

    Slå till på en snusbrun one piece i velour och köp ett häftigt bälte till. Klart!

  4. fisk Says:

    Skrattar ohejdbart

  5. Selma Says:

    Jag gissar att man antingen får hotta upp en sån där overall som ungdomen har eller så sy upp något.

Kommentera

