Dramaten

”Hallå, hallå!”

Jag vänder mig förvånat mot den öppna kontorsdörren. Därute står en liten tant, men kanske är hon inte mycket äldre än jag. Några tänder fattas, håret är långt, tunt och otvättat. Kläderna är i glada färger som inte passar ihop och gjorda för någon som är mycket större än hon. Tanten vill låna min telefon. När jag säger nej vill hon låna pengar till mat. Hon babblar och babblar, är vad vi i förra seklet kallade utvecklingsstörd. Till slut säger jag att jag måste jobba och stänger dörren. Hon går vidare och efter sig drar hon en knallröd Dramaten.

Kommentera

