Mothårs

Nej, ibland tar tålamodet slut. Jag är en ganska balanserad dam i mina bästa år, men jag kan bli arg. Många av min mammas ”vänner” tycker att hon stressar med att röja upp efter pappa, med att flytta. Till dem vill jag säga: fula ord! Om vi har tur kommer mamma vara på plats i en ny bostad ett halvår efter pappas död. Det är inte extrem stress! Men ni som ser det så, låna gärna mamma 1,5 miljoner, för det är vad som fattas för att hon ska kunna bo kvar. Skotta snö, betala el-räkningarna i vinter, skjutsa henne, för hon bor en bra bit från affären. Min mamma hatar att känna sig beroende, så den här 70-åriga damen kommer att cykla till affären i vinter. Men det är ju mycket skönare för henne att ta det lugnt, eller hur? Och det blir inte alls tomt i fem rum och kök när man bor själv.

4 svar to “Mothårs”

  1. Fisken Says:

    Man skall inte lyssna på folk. Folk vet inte. Folk är idioter.

  2. Selma Says:

    Tänk att folk alltid ska vara så välmenande och ha en massa synpunkter. Det som passar den ena behöver inte passa den andra.

  3. Hockeysmurf Says:

    Helt inne på Fiskens linje, folk tänker inte…

  4. Petra Says:

    Människor som säger så har oftast inte varit i din mammas situation och kan därför inte tänka sig in i hur det skulle vara. Lyssna inte på sådana personer, din mamma vet vad som är bäst för henne. Folk som säger så till er är idioter.

Kommentera

