Mind full of *%

Lugn morgon. Jagade iväg barnen till skolan och softade lite. Eftersom jag är en något så när ambitiös flicka, så gjorde jag min läxa från Mindfullnesskursen jag går. En halvtimmes meditation för att bli piggare och mer medveten. Sedan kom taxin. Och åkte. Utan att ha hämtat mig. Den kom tillbaka och hämtade mig. Det spöregnade. Mitt sittdyna blev genomvåt för att chauffören fumlade så länge med att vika ihop rullisen. Köer. Sen till ett möte. Chauffören placerade den dyngvåta dynan bak och fram, ändrade efter mitt klagomål och gav dynan en extra minut att suga åt sig av regnet. Jag har varit på bättre humör. Jag har varit mindre blöt om rumpan.

4 svar to “Mind full of *%”

  1. Fisken Says:

    Om meditationen tog bort dina arga tankar efter den morgonen så är det nog dags för mig också att titta på en sån Majndfullkurs.

  2. Selma Says:

    Blöt rumpa är inget som direkt brukar göra en gladare så det kan jag förstå.

  3. Petra Says:

    Hur förbannad var du på en skala?

  4. soptunnan a.k.a. Kattlådan Says:

    Kanske att läxan bidrog till att du kunde ta det bättre? Jag skulle ha varit tvungen att knyta näven i fickan – den blöta…

Kommentera

