Tidsbrist

Maken brukar inte stressa upp sig över tidsbrist, men igår höll han ett bittert föredrag i ämnet. Och det kommer bli värre innan det blir bättre…Ett hus ska tömmas på saker och inget ska direkt slängas, nej det ska säljas och skänkas och återvinnas. Samtidigt ska ett liv levas, barn hjälpas med läxor och man ska träna. Glömde visst jobbet ja, man ska jobba också. Jag får inte tänka för långt framåt, nej det är lättare om man delar upp det i små, små bitar. Ett skåp, ett par stolar, försiktigt tömma ett liv på rekvisita. Och mamma kommer att bli arg hur jag än gör. Om jag inte hjälper till. Om jag hjälper till. Men det gör inget, jag är ju den enda som är kvar nu, den enda som hon kan bli riktigt jävla galen på och bråka med utan att relationer skadas i grunden. Bring it on, men sen ska jag sova tolv timmar per natt.

2 svar to “Tidsbrist”

  1. Selma Says:

    Ja huga, det är bara att kavla upp ärmarna.

  2. soptunnan a.k.a. Kattlådan Says:

    Det är svårt det där med mammor.

Kommentera

