Dagens hjälte

”Du vet att ditt hjul inte sitter fast va?”, sa morgonens chaufför, en av mina favoriter. Nej, hörrni, det visste jag faktiskt inte. Men jag vet att det är en dålig sak. Min fantasi slapp lös från de strama tyglar jag håller den i och hela vägen till kontoret såg jag mig själv i olika katastrofala situationer. ”Fick du fast det”, frågade jag ynkligt när han monterade rullis. ”Nä”, svarade han från backluckan. Då hände något magiskt. Trots att han verkligen inte behöver, så rotade han fram sprejolja och verktyg och fixade åbäket. ”Vilken hjälte du är”, vrålade jag över Söder. ”Äh, det var väl inget”, sa han med ett litet leende. JO, det tycker jag baske mig att det var.

4 svar to “Dagens hjälte”

  1. Hockeysmurf Says:

    Wow! Gillas! Såna människor gillar jag, det är service på hög nivå!

  2. Petra Says:

    Men vilken underbar människa, sånt gillas!

  3. Selma Says:

    Jag gillar’t också!!

  4. soptunnan a.k.a. Kattlådan Says:

    En som antagligen trivs på sitt jobb – härligt.

Kommentera

