I alla fall

Idag satt jag och pratade med en gammal man. Han grät. ”Jag har förlorat min bäste vän”, sa han. Och någonstans är jag glad. Att vi är många som sörjer den här store bullrige mannen. Att hans liv var så fullt av vänner och familj. Att han var älskad och älskade. Och vet ni – hans liv blev för kort, men han dog lycklig och förväntansfull. En kartong jordgubbar stod i kylen och en flaska bubbel stod redo för champagnefrukosten, den morgonen han inte gick att väcka. De skulle fira sin 43:e bröllopsdag.

6 svar to “I alla fall”

  1. Selma Says:

    Det är något att hoppas på, att få dö förväntansfull och saknad.

  2. Heffler Says:

    Jag blev tårögd när jag läste detta. Så vackert i allt ledsamt.

  3. soptunnan a.k.a. Kattlådan Says:

    Åh – på bröllopsdagen. Fast det kanske blir oväsentligt i all övrig tragik.

  4. Fisken Says:

    Så outgrundligt sorgligt.
    Samtidigt så hoppas man ju själv att man dör älskad och saknad av i allafall en god vän.

  5. Petra Says:

    Jag fick lite tårar i ögonen, så enkelt men vackert mitt i sorgen.

  6. Tisalen Says:

    så fint i sorgen

Kommentera

