Vaknar

Jag är som vanligt tvärilsk när jag vaknar. Eller som vanligt nu för tiden, sedan jag klippte håret kort. Det är så jäkla svårskött! När jag vaknar är jag blind, eftersom håret kräver styling för att inte ligga som en mörkläggningsgardin över ögonen. Jag prioriterar toaletten framför hårfix när jag är nyvaken och för en snygg kvinna i sina bästa år är det farligt att gå på muggen i kompakt mörker. Den lilla balans jag har kvar är helt beroende av synen. Det kan inte vara rimligt att håret ska vara farligt! Nä, då ser jag hellre ut som någon som desperat försöker vara ”ungdomlig” (gud vilket förhatligt ord) och odlar ut stråna igen till en längre variant. Överårig hippie är mitt nya ledord i frisyrdjungeln.

6 svar to “Vaknar”

  1. P Says:

    Jag åkte nyligen färja som huvudsakligen befolkades av svenska pensionärer. Jag noterade hur alla tanter har kortklippt hår och började iaktta fenomenet. Så plötsligt kom en 70+-dam med lite längre hår, typ till axlarna. denna dam utmärkte sig också genom att gå hand i hand med sin jämnårige make och le förälskat. Jag beslutade mig för att aldrig klippa håret kort.

  2. Selma Says:

    Jag har också svårt för hår som kräver saker av mig.

  3. soptunnan a.k.a. Kattlådan Says:

    Lite jobbigt var det när jag läste i en blogg att engelska kvinnor anser att kvinnor i min ålder varken får ha axellångt hår, gympaskor eller baddräkt (bikini var ju helt uteslutet efter 30).

    Men engelskorna har ju å andra sidan aldrig varit kända för att ha smak… eller hur?

  4. Barbro Binda Says:

    Du KAN ju välja rakat…..sköt du ditt, tänker du nu 🙂
    Ha en riktigt trevlig midsommar med alla tillbehör!

  5. Huskatt Says:

    Glad midsommar ! Oavsett längd på håret 😀

Kommentera

