Ulle blir förvånad

Vi var i det lokala centrumet igår, barnen skulle klippas och själv gjorde jag en tung investering i nya tandborstar medan barnen satt fjättrade i frisörstolarna. När jag rullade tillbaka fick jag syn på ett bekant ansikte. Efter att ha funderat några sekunder, så fångade jag hennes blick och sa prövande: ”Cissi?”. Hon såg förvånad ut, men när jag sa att jag var Ulle klarnade det för henne. Det var 29 år sedan sist. Tydligen har vi bott i samma kommun i 8 år utan att springa på varandra. Vi babblade om allt möjligt, syskon och föräldrar och hon berättade hur hennes far vigde Mångmamma för långeliga tider sedan. Hon frågade om rullisen och berättade att en av hennes döttrar satt i en sådan. Det hela var mycket trevligt och efteråt kände jag mig både glad och matt. Att möta någon som inte har en aning om vem jag är nu är alltid lite…halsbrytande. Men å andra sidan gäller ju samma sak för henne. Nästan 30 år…det hinner hända en del i ett människoliv.

Ett svar to “Ulle blir förvånad”

  1. Hockeysmurf Says:

    Jäklars! 8 år i samma kommun! 😯 Fast det kanske är en stor kommun iofs haha!
    Lät som en riktigt bra dag det där! 🙂

Kommentera

