I hjärnkontoret

En gång för länge sedan, när jag bara hade 8 p kvar på min utbildning (lärare SO4-9), så började jag läsa en del kurser i panik. Jag insåg att lärare inte var mitt kall trots allt och eftersom jag bara hade ströjobb, så verkade det enklast att läsa mer på universitetet. Jag påbörjade en uppsats om nåjden, den samiske shamanen. Flera gånger har jag tänkt på den där jämra uppsatsen de senaste dagarna. Den blev aldrig av, jag blev med barn och det tvingade mig att ta de där sista poängen och komma in i matchen. Men tänk om man skulle kolla upp lite gamla papper? Bara för skojs skull?

4 svar to “I hjärnkontoret”

  1. kattlådan Says:

    Min uppsats tog fem år att (inte) skriva, men nu är jag verkligen glad för att jag till sist fick tummen ur för jag trivs verkligen med mitt jobb.

    Lycka till!

    • ullebengtsson Says:

      Fast jag gjorde klart min utbildning, den där uppsatsen var utanför ramarna, men jag undrar ändå ibland om det inte hade varit….roligt…att göra den

  2. Barbro Binda Says:

    Blev du med barn med NÅJDEN??? Ja, ta och kolla upp dina gamla papper, du kanske har ett arv att hämta 🙂

  3. Fisken Says:

    Gör’t. Vad har du att förlora liksom?
    En av mina kusiner har faktiskt också skrivit C-uppsats om samerna.
    Han har också skrivit en del böcker och artiklar om det också så ring honom!
    Googla ”När staten stal marken” så stöter du på honom.

Kommentera

