Marginalerna

Ibland när jag ser på mina barn undrar jag vilka de blir som vuxna. Vilka vägar kommer de välja? Sonen säger att han vill flytta till USA, dottern att hon aldrig kan tänka sig att bo i stan. Vad säger de om 5 år? Min chaufför berättade om en kille som ”lånade” föräldrarnas bil (givetvis utan körkort) och kraschade på ett fält efter 3 km. Han reste sig ur en totalkvaddad bil och kunde gå därifrån. Men tänk om han inte haft marginalerna på sin sida? Tänk om han frontat med en barnfamilj på väg hem från stugan? Det tar bara några sekunder att förstöra ett liv. Eller avsluta det. Och jag vet ju av egen erfarnhet att man gör dumheter, frågan är ju bara om man har tur eller ej. Jag vet att barnen är smarta och att jag och maken inte har konstiga krav angående vad de ska jobba med eller vem de ska älska. Men tur, gud vad jag hoppas de har tur också.

3 svar to “Marginalerna”

  1. Huskatt Says:

    Och förmågan att kunna ta en på käften och orka resa sig upp ändå…de där dagarna när turen inte finns 🙂

  2. anonym Says:

    Så sant. Att våga chansa. Att utsätta sig för möjligheten att ha tur.

  3. kattlådan Says:

    ”Bara” de blir lyckliga, trygga och glada, tänker jag.

Kommentera

