Non event

Jag tänkte skriva ett inlägg om hur många böcker jag läser men greps plötsligt av motvilja. Varför vill jag berätta att jag för tillfället läser X böcker? Att jag alltid gör det, att det är jobbigt för mig att inte läsa? Tänk om det pinsamma svaret är att jag använder min last till att skryta och att jag längtar efter att ni ska säga hur duktig jag är, hur fantastiskt det är att jag konsumerar så mycken visdom? Nä jag vägrar, VÄGRAR att sjunka till den nivån.

6 svar to “Non event”

  1. Petra Says:

    Du är inte ensam kan jag säga. Jag känner mig inte hel utan min läsning. Hur konstigt det än låter. Jag får abstinens i kroppen.

  2. Hockeysmurf Says:

    Åh, läsa. Önskar jag hade mer tid. Men jag brukar samla på mig ett gäng och ta med på semestern. Då blir det extra härligt tycker jag 🙂

  3. P Says:

    Förr i världen gick jag omkring och hade dåligt samvete över att jag inte läst vissa böcker, som Hemsöborna eller Buddenbrooks. Numera har jag slutat med det (fast ibland får jag återfall). Hur korkade saker kan man egentligen ha dåligt samvete över?

    För övrigt vill jag veta vilka böcker du läser. Skriv bara titlarna, så lovar jag att inte räkna dom :-).

  4. Fisken Says:

    Samma anledning som jag inte bloggar om hur otroligt välhängd och begåvad jag är i sängen. :-p

  5. P Says:

    För övrigt brukar jag också skämmas över att jag läser många böcker samtidigt, eftersom det bevisar att jag är en slashas som aldrig klarar av att avsluta något ordentligt innan jag börjar på något nytt. Fast kommenterat den här bloggposten har jag gjort präktigt och rejält!

  6. kattlådan Says:

    Vilken sorts litteratur läser du?

Kommentera

