Gåtfullt

Alltså jag kan inte sluta tänka på en grej jag såg igår. På Folkungagatan gick en dam i min ålder i kortkort och sandaler. Runt omkring henne bar folk plastpåsar eller väskor. Hon kånkade på en stor vattenkanna i svart plast. Vart var hon på väg liksom? Det triggade minnet av när jag flög från Kallax med en Amazonratt som handbagage. Det finns nog människor som minns den bilden och kanske någon undrade om det var nån slags flygrädsleterapi. ”Om jag inte är nöjd med pilotens insats så kör jag själv”.

4 svar to “Gåtfullt”

  1. Hockeysmurf Says:

    Hmm… hon kanske skulle vattna sin kjol, så den blev lång lång istället för kort kort? Eller så hade hon stor lägenhet och tröttnade på att fylla på sin lilla vattenkanna så ofta när det var blomvattning på gång så hon tänkte att en stor räcker längre? 😉 😛

    Vilket härligt flygminne! 🙂 Och vilken underbar kommentar!

  2. Barbro Binda Says:

    Har hört att pimpad plasthink är det nya handbagaget. På allvar! Så damen kanske var inne på samma linje…och tog det ett steg till.
    Haha, jag läste: AmazonTRATT! Men din ratthistoria räckte mer än väl att skratta gott åt 🙂

  3. Osloskånskan Says:

    Förlåt en okunnig idiot, men vad är en amazonasratt???

  4. Osloskånskan Says:

    ÅHHH! Volvo Amazon! Ja-HA!

Kommentera

