Barnarbete

Mina små plantor har börjat avhärdas och det innebär att mina något större plantor får kånka dem ut och in, morgon och kväll. Det är poppis. ”Hur länge ska vi hålla på med det här, jag blir galen”, säger sonen i sin vanliga odramatiska stil. ”Länge”, svarar dottern som är luttrad. När de bad om glass igår sa jag ja, fast det bara var torsdag. Min förhandlingsposition är inte urstark, så lite mutor till barnarbetarna kan inte skada.

5 svar to “Barnarbete”

  1. Hockeysmurf Says:

    Mutor funkar alltid! Både till hundar å ungar 😉 😛

  2. Selma Says:

    Mutor och hot ska man inte underskatta när det gäller att få som man vill.

  3. Barbro Binda Says:

    Måttliga mutor. Piska funkar ännu bättre 🙂

  4. Tisalen Says:

    hot, muta, hot, muta
    hur skulle man annars göra 😉

    mina egna har barnarbetat med att göra pizza idag 😉

  5. Huskatt Says:

    Med glass kan man få mycket gjort 🙂

Kommentera

