I skymningen

Någonstans där ute fiskar maken, sonen och grannpojken och härinne stiftar min förvånade rumpa bekanskap med soffan. I soffan har jag inte suttit många minuter denna vecka. Jag har suttit i bilen och i rullisen och i gräset. På grannens nybyggda altan, i min mosters fina kök, på vår runda uteplats som äntligen fått nya möbler. Jag har samspråkat livligt med en morbror i Öjebyn och suttit i vänlig tystnad med min andre morbror när vi besökte min mormor på hemmet i Norrfjärden. Ätit underbar mat. Träffat söte gudsonen. Och planterat, planterat, planterat. Big finale är ett par rödflammiga lår, som förvånat exponerats för solen i korta shorts. En bra vecka, en mycket bra vecka.

Ett svar to “I skymningen”

  1. Hockeysmurf Says:

    Fullt upp, dags att vila lite nu? 🙂
    Du verkar haft det underbart! Och sol på benen! Så långt har det inte gått i mina trakter haha! 🙂

Kommentera

