Retrospekt

Vi har haft en väldigt trivsam helg. I fredags var vi hos gulliga grannar och drack vin och babblade. Mycket trevligt. Jag babblade så mycket att jag var tvungen att fråga maken om jag var helt manisk, men han påstod att det inte var någon fara. Fast i ärlighetens namn – vad kan han säga? På lördagen var vi hos en svägerska och åt pilgrimsmusslor och oxfilé. Väldans gott! På söndagen upptäckte vi att rådjuren mumsat i sig alla tulpaner och krokus, antagligen samtidigt som jag åt oxfilé. Klövdjuren håller ihop och jag förlorar mig i blodiga slaktfantasier. Kill them all, let God sort them out.

3 svar to “Retrospekt”

  1. Petra Says:

    Jag funderade på att ta fram pappas bössa när jag såg rådjurens framfart i trädgården. Tulpanfest utan dess like. Där fick man för att deras kusiner ligger i min frys.

  2. Fisken Says:

    Lär sonen att strypa dem. Då slår du två flugor i en smäll. Mer macho än att STRYPA ett hjortdjur tror jag inte att man kan bli!
    Tveksamt om det attraherar motsatta könet dock. Tjejer är så konstiga på det sättet?

  3. kattlådan Says:

    Ibland kan man nästan ställa sig med rynkad panna och titta förundrad på sig själv när man låter käften glappa non-stop. Lite ängsligt är det kanske?

Kommentera

