Det här med skor

”Vad gör du?” frågade jag sonen som drog på sig vinterkängorna. ”Ta vårskorna”, fortsatte jag pedagogiskt när han stirrade på mig. ”Nej, det gååår inte, de trycker ihop mina fötter”. Jaha, då halkade jag längst ned på skolistan igen. På det halvår som gått sedan vi köpte skorna (okej, kanske 8 månader) har hans skor gått från bekväma till tortyrsmå. Dottern toppade med att berätta att hon fått använda pappas innebandyklubba igår på träningen, för hennes har spruckit i bladet. Jag tänkte på ett par byxor jag vill ha, suckade och tog farväl av dem i tanken. Idag ska vi shoppa stövlar, skor och innebandyklubba. Jag älskar att shoppa, så jävla glammigt.

6 svar to “Det här med skor”

  1. Hockeysmurf Says:

    Just nu känns det helt okej att inte ha barn faktiskt… 😉 😛

  2. Barbro Binda Says:

    Åh, stackars! Påtvingad shopping är INTE kul, man hittar aldrig det man måste ha. Men annars …hittar man en massa man VILL ha och inte behöver.

  3. Huskatt Says:

    Personligen har jag på sista tiden lagt mig till med *torsdagar-är-mina-dagar-själv* och då passar jag på att köpa en del sånna där saker. Ifred. Sansat och utan stress.
    Det funkar nog inte för er, dina barn är äldre.

    • ullebengtsson Says:

      Hm, fick för mig att din 1 och dottern är 98 bäda två. Sonen är 00, men det är klart, du har ju en drös till:)

      Bra förslag!

  4. Osloskånskan Says:

    Man har (eller inte) pengar på helt fel tid i livet! Jag menar när sonen var liten hade vi precis köpt hus, bil och lille sonen kostade ju också. Nu har vi relativt bra med pengar och det mesta på plats i livet. Dumt, jättedumt.

  5. kattlådan Says:

    Undrar om det är ett par kycklingskor som kom upp i tö?

Kommentera

