Huvudet fullt

Det här med mänskliga relationer…Ibland vill jag bejaka eremiten i mig och aldrig träffa någon igen. Men eremiten trängs med en sällskapssjuk partyprinsessa inuti mig och mina föresatser att aldrig mer umgås med någon faller platt. Det är svårt att veta när man ska ”tala ut” och när det är bättre att låta det storma över. Man får vara skicklig som en konsertviolinist, spela på känsla. Oftast tycker jag att det är bäst att låta det storma klart, så slipper man bli collateral damage i haverier. Eller är jag bara lat?

3 svar to “Huvudet fullt”

  1. frunatmaken Says:

    Jag tror du är klok.

  2. Hockeysmurf Says:

    Du har stavat ”lat” fel, det stavas ”smart” 😉 🙂

  3. Huskatt Says:

    Man kanske inte måste prata om precis allt. Vanligtvis är det bästa att bara hålla snattran 😉

Kommentera

